fot. Andrzej Szczerbicki

Rzepedź
Cerkiew grekokatolicka p.w. św. Mikołaja
Gréckokatolícka cerkva Sv. Mikuláša
Greek-Catholic church of St. Nicholas

              

                Wzniesiona w 1824 roku w typie wschodniołemkowskim „bezwieżowym”. Z tego samego roku pochodzi także stojąca obok drewniana dzwonnica oraz ikonostas zdobiący wnętrze świątyni. Polichromie z 1896 r. Obok cerkwi cmentarz z oryginalnymi nagrobkami – dziełami ludowych kamieniarzy. Od roku 1949 używana była jako kościół rzymskokatolicki, a w 1987 wróciła do rąk grekokatolików.

                Postavená v roku 1824 východnolemkovského „bezvežového“ typu. Z toho istého roku pochádza drevená zvonica stajaca vedľa kostola ako aj ikonostas zdobiaci interiér svätyne. Interiér zdobia aj polychrómie z roku 1896. Vedľa cerkvi sa nachádza originálny cintorín – je dielom ľudových kamenárov. Od roku 1949 ho používala rímskokatolícka cirkev, roku 1987 sa vrátila do rúk gregokatolíkov.

                Built in 1824 in the East-Lemko “without tower” type. From that same year also comes a standing next to wooden belfry, and the iconostasis adorning the interior of the temple. Murals of 1896. Next to the church there is the cemetery with the original tombstones - works of folk masons. From 1949, it was used as a Roman Catholic church, and in 1987 it returned to the hands of Greek Catholics.